Na lang op zoek te zijn geweest naar een nieuwe plantensensor (heb 2 Powerflowers van Parrot, maar die worden niet meer gemaakt) was ik erg blij met een alternatief: De Xiaomi Flora Plant sensor.
Een duidelijke gebruiksaanwijzing, weliswaar in het engels, maar dat gaat lukken.
Erg makkelijk is het QR-blokje waarmee je meteen op de website komt om de juiste app te downloaden.
Ik deed dit allemaal op mijn iPhone, daar staat de laatste update op (IOS11).
Het was even zoeken hoe het klepje van de batterij openging, ik wil de sensor niet meteen kapot maken. Nadat dit gelukt was en de sensor volgens gebruiksaanwijzing in de plantenpot stond ben ik me op de app gaan storten.
Dit was toch wat lastiger dan gehoopt. Het lukte eerst niet om een account aan te maken, ik wil het niet via facebook doen maar met een los account. De app melde dat er een mail gestuurd werd met een code. Dat gebeurde ook, maar vervolgens kon ik er niets mee in de app.
Na een tijdje prutsen heb ik mijn iPad gepakt, daar lukte het wel. Nu kon ik inloggen in de app op de iPhone. Het koppelen met de sensor lukte na het inloggen niet ook niet op de iPhone. Wederom met de iPad aan de gang, dat ging prima. De sensoren werden meteen herkend en ik kon ze snel koppelen. Heel raar, het enige verschil is dat de iPhone een simkaartje heeft en de iPad alleen wifi.
Bij beide stond natuurlijk wel de bluetooth aan.
Nadat het werkte op de iPad ging het op de iPhone ook prima. Ik heb 2 planten toegevoegd, helaas zat 1 plant niet in de database, ik heb een soortgelijk opgezocht (het is een varen).
Het opzoeken in de plantendata base gaat heel makkelijk. Als je eenmaal een account hebt en verbinding gemaakt met de sensor is de rest in de app heel gemakkelijk te doen en overzichtelijk. Je moet alleen wel de app openen en verbinding maken per plant om te zien wat er moet gebeuren.
Mijn app ziet er nu zo uit:
Ik zie dat ik nog wel wat te doen heb qua water, licht en plantenvoeding.
De 2 plantensensoren zijn nu 5 dagen in gebruik en hebben geen verbindingsproblemen meer vertoont. Ben er ondanks het uurtje prutsen tot ik het voor elkaar had, erg blij mee.
A. de Vries
Beoordeel dit artikel
Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0
Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste en help anderen.
Gebruikerservaring: Xiaomi Flora
Een duidelijke gebruiksaanwijzing, weliswaar in het engels, maar dat gaat lukken.
Erg makkelijk is het QR-blokje waarmee je meteen op de website komt om de juiste app te downloaden.
Ik deed dit allemaal op mijn iPhone, daar staat de laatste update op (IOS11).
Het was even zoeken hoe het klepje van de batterij openging, ik wil de sensor niet meteen kapot maken. Nadat dit gelukt was en de sensor volgens gebruiksaanwijzing in de plantenpot stond ben ik me op de app gaan storten.
Dit was toch wat lastiger dan gehoopt. Het lukte eerst niet om een account aan te maken, ik wil het niet via facebook doen maar met een los account. De app melde dat er een mail gestuurd werd met een code. Dat gebeurde ook, maar vervolgens kon ik er niets mee in de app.
Na een tijdje prutsen heb ik mijn iPad gepakt, daar lukte het wel. Nu kon ik inloggen in de app op de iPhone. Het koppelen met de sensor lukte na het inloggen niet ook niet op de iPhone. Wederom met de iPad aan de gang, dat ging prima. De sensoren werden meteen herkend en ik kon ze snel koppelen. Heel raar, het enige verschil is dat de iPhone een simkaartje heeft en de iPad alleen wifi.
Bij beide stond natuurlijk wel de bluetooth aan.
Nadat het werkte op de iPad ging het op de iPhone ook prima. Ik heb 2 planten toegevoegd, helaas zat 1 plant niet in de database, ik heb een soortgelijk opgezocht (het is een varen).
Het opzoeken in de plantendata base gaat heel makkelijk. Als je eenmaal een account hebt en verbinding gemaakt met de sensor is de rest in de app heel gemakkelijk te doen en overzichtelijk. Je moet alleen wel de app openen en verbinding maken per plant om te zien wat er moet gebeuren.
Mijn app ziet er nu zo uit:
Ik zie dat ik nog wel wat te doen heb qua water, licht en plantenvoeding.
De 2 plantensensoren zijn nu 5 dagen in gebruik en hebben geen verbindingsproblemen meer vertoont. Ben er ondanks het uurtje prutsen tot ik het voor elkaar had, erg blij mee.
Beoordeel dit artikel
Gemiddelde score 0 / 5. Aantal stemmen: 0
Dit artikel is nog niet beoordeeld! Wees de eerste en help anderen.